Međunarodni dan obrazovanja

Međunarodni dan obrazovanja

24. januara 2022.godine obeležavamo četvrti Međunarodni dan obrazovanja pod temom „Promena kursa, transformacija obrazovanja“.

Generalna skupština Ujedinjenih nacija 3. decembra 2018.godine proglasila je da se 24. januar obeležava kao Međunarodni dan obrazovanja. Prvi put je obeležen 2019.godine. Međunarodni dan obrazovanja je priznat od Ujedinjenih nacija i usmeren je na dostupnost obrazovanja kao sredstva za izlazak iz siromaštva.

Podsticaj za to je došao od UNESKO-a. Usvajanje rezolucije 73/25 o uspostavljanju Međunarodng dana obrazovanja pokazalo je nepokolebljivu političku volju za podržavanjem za inkluzivno, pravično i kvalitetno obrazovanje za sve. To su podržale Nigerija i 58 drugih država članica UNESKO-a.

Svrha ovog dana je da se usmeri pažnja vlada i naroda na dostupnost obrazovanja, a cilj bi bio izlazak iz siromaštva.

Međunarodni dan obrazovanja i održivi razvoj

Održivi razvoj podrazumeva razvoj društva koji raspoloživim resursima zadovoljava ljudske potrebe, ne ugrožavajući prirodne sisteme i životnu sredinu, čime se osigurava dugoročno postojanje ljudskog društva i njegovog okruženja. Koncept održivog razvoja predstavlja novu strategiju i filozofiju društvenog razvoja.

U cilju unapređenja međunarodne saradnje u podršci naporima ka ostvarenju cilja održivog razvoja, rezolucijom se pozivaju sve zainteresovane strane, uključujući države članice, organizacije sistema UN i civilno društvo, nevladine organizacije, akademske institucije, privatni sektori, pojedinci i drugi relevantni učesnici da poštuju Međunarodni dan obrazovanja.

Podaci organizacije UNESKO

Bez inkluzivnog i pravičnog kvalitetnog obrazovanja i doživotnih mogućnosti za sve, zemlje neće uspeti da ostvare rodnu ravnopravnost i razbiju krug siromaštva koji ostavlja iza sebe milione dece, mladih i odraslih.

Danas 258 miliona dece i omladine još uvek ne pohađa školu; 617 miliona dece i adolescenata ne ume da čita i radi osnovne matematike; manje od 40% devojčica u podsaharskoj Africi završava nižu srednju školu, a oko četiri miliona dece i mladih izbeglica ne pohađa školu. Njihovo pravo na obrazovanje se krši i to je neprihvatljivo.

Oko 4 miliona dece i mladih izbeglica ne mogu da pohađaju školu zbog oružanih sukoba, ali i gubitka najbližih članova porodice.