Kako mi vidimo pružanje podrške našim učenicima?
Najpre, DA LI PREPOZNAJEMO POTREBU ZA PODRŠKOM?
Da li su adolescenti spremni da to prepoznaju?
Ako…
- nam misli često narušavaju dobro raspoloženje
- teškoće u izvođenju svakodnevnih aktivnosti utiču na bezvoljnost i efikasnost
- je prisutno izraženo nezadovoljstvo svojim i postupcima drugih ljudi.
- se često osećamo uplašeno, ljuti smo, uznemireni..
- samopouzdanje nije dovoljno razvijeno.
- osećamo nedostatak motivacije
- I još veliki broj AKO..jer ne uspemo da ostvarimo ciljeve
Svakome od nas je povremeno, ili često potrebna podrška.
Važna nam je kao potvrda da nas neko prihvata i da negde pripadamo.
Ako imamo u vidu školsku sredinu jednog adolescenata, podrška koju možemo pružiti grana se u tri pravca, koji se često ukrštaju i integrišu.
Naša podrška je:
intelektualna
- pomoć u savladanju nastavnog gradiva, uspostavljanje radnih navika i podsticaj lične motivacije. Ovo može biti izvedeno u koordinaciji sa pedagogom, kao i na relaciji učenika-profesor.
Ovde je objedinjen pedagoško-motivacioni aspekt pružanja podrške.
emocionalna
- bolje razumevanje i prihvatanje sopstvenih doživljaja, ali i doživljaja drugih ljudi
socijalna
- odnosi u socijalnom okruženju: kako se odnosimo prema vršnjacima (saradnički, ili takmičarski), koliko smo uključeni u grupu i koji položaj imamo unutar grupe (grupni procesi i dinamika), budući da odnosi mogu biti neretko konfliktni, ili da vlada nezainteresovanost i apatija sa tendencijom asocijalnog ponašanja.
Pružanje podrške odvija se putem individualnog razgovora sa ciljem boljeg razumevanja sebe i drugih.
Mogli bismo to nazvati: SASTANAK SA SOBOM, jer otkrivamo sebe i svoje potrebe, kao i način zadovoljavanja tih potreba.
psiholog Jovana Jocić